Novinky z AltaVisty
Před několika lety jeden z nejúspěšnějších vyhledávačů, dnes společnost, která musí provádět velké změny proto, aby přežila. Řeč je o AltaVistě, která se nejprve z klasického a velice oblíbeného vyhledávače transformovala na portál, aby později zjistila, že tato cesta není dobrá a vrátila se zpátky ke svým kořenům.
Jednou z nejradikálnějších změn je plánované propuštění dvou stovek zaměstnanců, což je zhruba čtvrtina z celkového počtu. Cílem tohoto kroku je zachování výše nákladů, jež budou sníženy právě snížením počtu zaměstnanců. Nejde o první propouštění v historii této společnosti - v uplynulém roce byl počet zaměstnanců snižován již dvakrát.
AltaVista podlehla módnímu trendu portálů a přeměnila mezi uživateli velice oblíbený vyhledávač na portál. Tímto krokem ale ztratila celou řadu uživatelů, kteří se rozptýlili mezi ostatní portály a tím začaly klesat i její příjmy z reklamy. Po úspěšném nástupu vyhledávacích serverů jako je AllTheWeb nebo dnes nejpopulárnější Google, které se prosadily nikoli širokou paletou služeb, ale kvalitním a rychlým vyhledáváním, přehodnotili představitelé AltaVisty své plány a rozhodli se ke zpětné přeměně na vyhledávač.
Zásadní otázka zní, zda uživatelé budou mít zájem o návrat, neboť konkurence mezi vyhledávacími servery je velice ostrá a bude velice těžké získat v tomto segmentu výraznější podíl na úkor ostatních. |