Největší internetový obchod Amazon.com opět nefungoval
Potřetí během posledních dvou týdnů přestal fungovat největší internetový obchod Amazon.com. Příčinou všeho byl údajně konflikt mezi dvěma aplikacemi.
"Spustili jsme současně dva programy, které nemohou běžet ve stejný okamžik." řekla k tomu tisková mluvčí Amazonu Kristin Schaefer. Z jejího vyjádření dále vyplynulo, že problém byl záhy zjištěn, zanalyzován a odstraněn.
Amazon nefungoval zhruba 40 minut a do provozuschopného stavu se dostal až po čtvrté hodině odpolední pacifického času (tj. 1:00 SEČ). Do té doby potenciální zákazníci nacházeli na stránkách upozornění, že obchod je dočasně uzavřen a následně pak hlášku System Error. We're sorry. We have encountered a technical problem, which we will investigate.
Příčina problému byla v podstatě stejná jako minulý čtvrtek, kdy Amazon nefungoval čtvrt hodiny, a předchozí týden, kdy výpadek trval 30 minut. Naštěstí se chyba týkala pouze samotného webu, nicméně nijak nezasáhla interní systém Amazonu používaný k vyřizování objednávek.
Ačkoli web Amazonu patří k těm málo problémovým (podle tiskové mluvčí funguje 99,9% času, tedy za rok má výpadky o celkové délce pouhých devět hodin), může podobná chyba způsobit vážné finanční škody. Návštěvníci totiž začnou chodit do on-line obchodu, který vykazuje vyšší stabilitu a v okamžiku, kdy na Amazonu narazí pouze na stránku oznamující nefungující systém, najdou si ve vyhledávači jiný obchod a leckdy se na Amazon nevrátí. Před vánočními svátky platí toto pravidlo dvojnásobně. |