ZaRohem.cz Pražské metro Test osobnosti CowParade 2004 Praha MHD v ČR
Blog ZaRohem 1.PCRevue.cz Vinárna Na roli (Petřvald) Restaurace Třebovická role kapela Terra Ignota

Reklama
Hlavní stránka
Aktuality
Software
Internet
Hardware
Seriály
Viry
Tipy a triky
Download
Konference
Napište nám
Reklama
Učte se jazyky z pohodlí domova! Naše jazykové kurzy online jsou vám k dispozici kdykoli a kdekoli.
Reklama
 
Reklama
Doporučujeme: Jazyková škola Domluvím se, Ostrava nabízí individuální, skupinové i firemní jazykové kurzy.
9. březen 2001 - Aktuality

90% lidí nevěří tomu, co si přečtou na Internetu

Velmi překvapivé výsledky přinesl výzkum, ve kterém byla zjišťována důvěryhodnost médií v očích veřejnosti. Zatímco například obsahu papírových periodik věří kolem šestnácti procent z celkového počtu 1973 dotázaných, knihám 56 procent, Internetu pouze 9 procent respondentů.

Toto zjištění na jednu stranu ostře kontrastuje s důvěryhodností knih a dá se předpokládat, že v brzké době nastane posun a za několik let bude Internet již natolik dominantním médiem, že bude pro většinu lidí hlavním zdrojem informací. Na druhou stranu důvěryhodnost Internetu poněkud snižuje to, co je současně jeho hlavní výhodou - totiž svoboda, která v konečném důsledku znamená, že na Internet může kdokoli vystavit jakékoli informace a vydávat je za pravdivé.

Podíváme-li se na základní rozdíl mezi knihou a Internetem, spočívá v první řadě v tom, že kniha musí před vydáním projít poměrně složitým procesem - nakladatel jí zhodnotí jako zajímavou, nastupují korektoři, kteří kontrolují jazyk, případně další lidé kontrolující faktickou stránku. Někdo tedy musí rozhodnout, že kniha vyjde a v jaké podobě a čtenáři tak dostávají "produkt", který prošel určitým "schvalovacím procesem". Na Internetu může publikovat skutečně každý a výběr informačních zdrojů a posuzování korektnosti informací zůstává jen na čtenáři, který se sám musí rozhodnout, zda se ještě na tu kterou stránku vrátí.

Jak se ukazuje, svoboda je výborná věc, ovšem za určitých předpokladů může mít za následek snížení důvěryhodnosti v systém, kde funguje. Je tedy na vydavatelích internetových periodik, aby přesvědčili čtenáře o tom, že jejich zpravodajství je nejen aktuální, pružné a zajímavé, ale také že informace v něm obsažené jsou důvěryhodné.

Reklama
 
 
Aktuální články:
Reklama
Zde může být vaše reklama. Stačí napsat na kilian.karel@gmail.com
 
 
Reklama
 
© 1.PC Revue.cz - všechna práva vyhrazena
ISSN: 1213-080X
© Karel Kilián ml.
Zásady ochrany osobních údajů
Reklama