AOL má již 26 milionů zákazníků
Největší poskytovatel přístupu na Internet AOL (America OnLine) oznámil překročení hranice 26 milionů zákazníků. Pro zajímavost v polovině července měl AOL 23 miliony klientů. Paradoxní na celé situaci je skutečnost, že AOL nenabízí připojení k Internetu zdarma a jeho "zadarmoví" konkurenti pomalu ale jistě odpadají z boje.
Bude jistě velice zajímavé sledovat, jakým směrem se bude vývoj ubírat u nás, neboť dosud se velice podobal americkému modelu. Nejprve bylo připojení k Internetu placené, což bránilo celé řadě potenciálních uživatelů v tom, aby si mohli vyzkoušet "síť sítí" na vlastní kůži. Po nástupu providerů, kteří přišli s připojením zdarma a snížili tak celkové náklady, se velice výrazně zvedl počet uživatelů. "Zadarmoví" provideři spoléhali na to, že získají potřebné finance z reklamy, ovšem ani v USA, ani u nás nemají inzerenti příliš velký zájem o propagaci prostřednictvím ISP. V Americe již padly první společnosti nabízející Internet zadarmo a je jen otázkou času, zda a kdy nastane podobná situace u nás. Trvající růst počtu uživatelů služeb America OnLine pouze dokazuje, že je stále dostatek zákazníků, kteří jsou ochotni za přístup k Internetu platit a pro poskytovatele připojení jsou podstatné jisté zisky z kapes klientů, než nejisté příjmy z reklamy. Mezi Spojenými státy a Českem je ale v nákladech na Internet jeden velice podstatný rozdíl: zatímco ve většině států USA jsou lokální telefonní hovory (a tedy i připojení k providerovi) zadarmo, u nás musíme za telefon platit Českému Telecomu poměrně nepříjemně vysoké částky. |