IBM obsadila první příčku v noteboocích
Celosvětový trh s notebooky zažil v uplynulém roce velice ostrý souboj, ve kterém nakonec jen s minimálním náskokem před konkurencí zvítězila společnost IBM. O velké konkurenci svědčí i skutečnost, že mezi prvním a druhým nejúspěšnějším výrobcem činil rozdíl ani ne celé procento.
Zajímavě také vypadá srovnání trendů vývoje trhu přenosných a kancelářských počítačů. Zatímco prodej notebooků vzrostl v závěrečném čtvrtletí loňského roku ve srovnání se stejným obdobím roku 1999 o 21 procent, trh kancelářských počítačů stoupl pouze o 1,6 procent.
Společnost IBM zabodovala především svou omlazenou řadou ThinkPad a získala 13,5% trhu, zatímco druhý Dell obsadil 13% a třetí Toshiba získala 12,5% podíl. Na čtvrté příčce skončil Compaq (12%), pátém byly notebooky Sony (6,5%) a až na šestém místě notebooky NEC. |