ZaRohem.cz Pražské metro Test osobnosti CowParade 2004 Praha MHD v ČR
Blog ZaRohem 1.PCRevue.cz Vinárna Na roli (Petřvald) Restaurace Třebovická role kapela Terra Ignota

Reklama
Hlavní stránka
Aktuality
Software
Internet
Hardware
Seriály
Viry
Tipy a triky
Download
Konference
Napište nám
Reklama
Doporučujeme užitečný crm systém od CÍGLER SOFTWARE!
Reklama
Tip na výkonný Macbook Pro 2017. Pořiďte si rychlý notebook s dlouhou výdrží.
13. červenec 2001 - Software

Udělejte ze svého počítače zdarma telefonní záznamník

Ikona programuTelefonní záznamníky jsou oblíbené nejen ve firmách, kde dovolují komunikaci se zákazníky bez ohledu na pracovní dobu, ale i mezi jednotlivci, kteří nechtějí v době své nepřítomnosti zmeškat žádný hovor. Způsobů, jak zaznamenat příchozí hovory, je celá řada počínaje konvenčním telefonem se záznamníkem nahrávajícím vzkazy na pásku nebo jiné podobné médium a konče počítačem, který zvládne i takové funkce, o kterých si u standardního záznamníku můžete nechat jenom zdát. Co potřebujete k tomu, aby se váš počítač proměnil v záznamník telefonních hovorů? V první řadě modem s podporou hlasových funkcí a pak software, který dokáže přijmout hovor, zaznamenat vzkaz, uložit jej na disk v nějaké rozumné podobě a případně i přehrát. Často je takový program dodáván společně s modemem, ale není to pravidlem a jen velice zřídka kdy je volně šiřitelný. Dnes si představíme EZ Voice ve verzi 1.1 vyvíjený společností Internet Soft Solution, který je pro tyto účely takřka ideální.

O tom, že EzVoice není ve svém oboru žádným "béčkem" svědčí celá řada vlastností - například možnost nastavení až deseti hlasových schránek nebo vybírání vzkazů z jakéhokoli telefonu na světě (to je zabezpečeno dvěma hesly, aby vzkazy nemohl poslouchat nikdo jiný). Grafické rozhraní působí sympatickým dojmem a jeho podobnost s rozhraním poštovních programů výrazně usnadňuje orientaci a ovládání. Stejně jako například v Outlook Expressu můžete zakládat složky, kopírovat, přesouvat a mazat vzkazy, zobrazovat všechny nebo jen nevyposlechnuté zprávy atd. Další důležité vlastnosti jsme shrnuli do několika bodů:

  • Uživatelsky nastavitelná hlášení.
  • Zobrazování čísla volajícího (funguje pouze na linkách podporujících předání čísla).
  • Automatická detekce ukončení vzkazu (nastavuje uživatel podle úrovně "ticha" na lince).
  • Softwarové nastavení hlasitosti vzkazu (velmi praktické zejména na nekvalitních linkách).
  • Možnost přidávání poznámek ke vzkazům.
  • Integrované vyhledávání usnadňující efektivnější hledání vzkazů.
EzVoice po instalaci sám nalezne modem na vašem počítači. V případě, že je k počítači připojen více než jeden modem musíte nastavit ten, který je připojený k telefonní lince. To lze provést v menu Tools-System Setup-Modem. Následně je doporučeno vyzkoušet hlasitost modemu, kterou nastavuje program automaticky, nicméně v případě potřeby jí lze určit i ručně.

Poté je potřeba nastavit v menu Tools-System Setup-System parametry přijímání hovorů. Přepínačem lze určit, zda má být zobrazováno číslo volajícího (záleží na tom, zda je tato technologie podporována oprátorem), po kolika zazvoněních má záznamník přijmout hovor a po jak dlouhé pauze (tichu) má bude ukončen záznam a modem zavěsí. Současně s tím je vhodné pohrát si s nastavením úrovně hlasitosti, kterou bude program považovat za ticho na lince, neboť na některých linkách jsou různé nepatřičné šumy, které by mohly být identifikovány jako pokračování hovoru. V této části budete prostě muset experimentovat s hledáním optimálního nastavení, neboť například při příliš vysoké hodnotě se může stát, že EzVoice přeruší hovor, v němž je volajícího účastníka špatně slyšet.

Nyní již můžete přikročit k nahrání vlastních vzkazů, pozdravů a hlášení. To provedete v menu Tools-System Setup na záložce Greeting, kde lze nahrávat a poslouchat hlášení při přijetí hovoru, případně samostatné hlášení určené pro uživatele používající více hlasových schránek (v takovém případě je volajícímu přehrán nejprve úvodní pozdrav a následně vzkaz odpovídající zvolené schránce). Pro práci s více hlasovými schránkami musí mít volající telefon s tónovou volbou (dnes většina pevných a všechny mobilní přístroje).

Pokud si budete chtít vybírat vzkazy z jiného přístroje, je vhodné na záložce General zadat hesla. První heslo slouží k přístupu do hlasové schránky, druhé využijete v případě, že přístupové heslo zapomenete.

Poté již můžete program používat. Chcete-li zapnout automatické přijímání hovorů, aktivujte volbu Tools-Receive Messages-Automatic Receive. V takovém případě se budete moci při každém hovoru rozhodnout, zda jej přijmete ručně (stiskem tlačítka Hang Up na dialogu, který se zobrazí v okamžiku, kdy je zaznamenán příchozí hovor), nebo jej automaticky přijme EzVoice podle nastavené konfigurace.

Okno aplikaceVyslechnutí vzkazu je stejně jednoduché jako otevření zprávy v běžném poštovním programu. Stačí přejít do složky, ve které je zpráva uložena (Inbox) a dvakrát na ní klepnout myší. Jak bylo řečeno výše, lze ke každému záznamu přidávat poznámky - k tomu slouží tlačítko Properties, jež dovoluje zadat informace o telefonním čísle (nebylo-li identifikováno), jménu, adrese a případně další doplňující údaje. Kromě toho ve zmíněném dialogu najdete údaje o datu a čase pořízení záznamu a jeho délce. Zadané položky lze pak využít při vyhledávání.

Libovolný záznam je možné uložit do formátu WAV, takže můžete archivovat a zálohovat všechny přijaté hovory. Zde si neodpustím poznámku, že vzhledem k velikosti by nebylo na škodu ukládání v některém z komprimovaných formátů (MP3, WMA, ...).

Přijetí hovoruZa jednu z výhod považuji i fakt, že program se po ukončení zminimalizuje do malé ikony vedle hodin, odkud hlídá všechny příchozí hovory, je kdykoli snadno dostupný a přitom nepřekáží ostatním aplikacím na hlavním panelu.

Celkově zhodnoceno se jedná o mimořádně vydařenou a praktickou aplikaci, která bez problémů zastoupí telefonní záznamník. Velikou výhodou je fakt, že je poskytována zcela zdarma a bez jakékoli obtěžující reklamy. Všechny klady jsme si vyjmenovali v předcházejících řádcích a co se týká negativ - našel jsem pouze jedno jediné a sice nemožnost nastavení maximální délky vzkazu. Pokud tedy máte upovídanou tchyni, počítejte s tím, že budete na její vzkazy potřebovat poměrně značné množství místa na pevném disku.

Licence: Freeware
Minimální konfigurace: modem s hlasovými funkcemi (voice-modem), Windows 98/Me nebo novější (na Windows 95 funguje pouze s nainstalovaným ovladačem Unimodem/V), TAPI (server telefonního subsystému) verze 1.4, mikrofon, reproduktory, 20 MB místa na pevném disku, 16 MB RAM a procesor Pentium alespoň na 200 MHz.
Webová stránka: http://www.internetsoftsolution.com/
Download, velikost: 1,49 MB

Reklama
 
 
Aktuální články:
Reklama
Program eWay-CRM je praktické CRM řešení integrované přímo do Microsoft Outlooku. Vyzkoušejte Outlook CRM i vy!
 
 
Reklama
 
© 1.PC Revue.cz - všechna práva vyhrazena
ISSN: 1213-080X
© Karel Kilián ml.
Zásady ochrany osobních údajů
Reklama