ZaRohem.cz Pražské metro Test osobnosti CowParade 2004 Praha MHD v ČR
Blog ZaRohem 1.PCRevue.cz Vinárna Na roli (Petřvald) Restaurace Třebovická role kapela Terra Ignota

Reklama
Hlavní stránka
Aktuality
Software
Internet
Hardware
Seriály
Viry
Tipy a triky
Download
Konference
Napište nám
Reklama
Doporučujeme užitečný crm systém od CÍGLER SOFTWARE!
Reklama
Tip na výkonný Macbook Pro 2017. Pořiďte si rychlý notebook s dlouhou výdrží.
7. březen 2001 - Software

MS Office XP jde do výroby

Microsoft oznámil dokončení vývoje příští verze kancelářského balíku, která bude uvedena pod názvem MS Office XP. Produkt, který byl původně vyvíjen pod kódovým označením Office 10, by se měl v obchodech objevit ve druhém čtvrtletí tohoto roku (údajně možná již koncem května). Zatím ale nebylo oficiálně sděleno, za jakou cenu se novinka bude prodávat. Microsoft označuje tuto verzi za nejvíce význačnou a za nejstabilnější kancelářský balík, který tato společnost kdy vyprodukovala. Každopádně prosadit novinku mezi uživateli jistě nebude jednoduchý úkol, protože v současné době zájem o upgrade software spíše klesá a zákazníci raději, než investovat peníze do nové verze, zůstanou na stávající verzi Office 2000, která zpravidla splňuje všechny jejich požadavky. Ukázkou stávající situace na trhu je například skutečnost, že více než polovina uživatelů stále používá více než tři roky starou verzi Office 97. Dalším důkazem jsou Windows 2000, které ani zdaleka nemají takový ohlas, jako se předpokládalo. Důvodů je několik počínaje bezpečnostními dírami, přes zákazníky, kterým proti Windows NT 4.0 nepřinesou Windows 2000 žádné pro ně důležité změny, až po ty, kdož vyčkávají až na další verzi, tedy Windows XP.

"Předcházející verze Office byla úspěšná a zákazníci byli s touto verzí spokojeni, protože se zaměřovala na jejich současné potřeby," řekl Steven Sinofski, který vede sekci vývoje MS Office. "Přesto se potřeby zákazníků vyvíjejí a lidé řeší každodenní úlohy, které nejsou dostatečně jednoduché - například kopírování a vkládání informací do více dokumentů nebo spolupráce na dokumentech s ostatními." Sinofski dále poznamenal, že v Office XP bude pro uživatele jednodušší najít potřebné funkce, které předtím byly skryté hluboko v menu. To je poměrně důležité, protože většina uživatelů mnohdy ani netuší, že to, co pracně dělají několik minut ručně, mohou mít ve stejné podobě díky implementované funkci během pár vteřin. Jako významnou Sinofski také označil schopnost obnovy poškozených dat v důsledku pádu systému nebo aplikace, což je chvályhodné, neboť ztráta rozpracovaného dokumentu je pro mnohé velmi nepříjemná.

Mezi zásadní novinky patří také vylepšení podpory a nástrojů pro týmovou spolupráci a integrace webových služeb jako je poštovní server HotMail a software pro komunikaci v reálném čase MSN Messenger.

Z dalších očekávaných vylepšení jmenujme například nástroje SharePoint Portal Server a Task Panes, které by měly uživatelům usnadnit hledání, sdílení a publikování informací na Internetu a Intranetu. Ulehčit život by mělo rozšíření nazvané jako Smart Tags, které bude rozpoznávat informace během psaní a bude nabízet jejich automatické dokončení - něco obdobného poskytovala takřka revoluční technologie IntelliSense. Pokud například začnete psát adresu v textovém editoru, program automaticky nabídne doplnění údajů z adresáře kontaktů MS Outlooku.

Velký důraz Microsoft kladl na betatesty, které probíhaly již od loňského léta, kdy byla uvedena Beta 1, kterou dostaly k dispozici tři tisíce uživatelů. Betu dvě pak testovalo již deset tisíc testerů a podle Lisy Gurryové, manažerky pro produkty Office, byla odezva ze strany betatesterů velmi kladná. V současné době bylo uvolněno 500 tisíc tzv. "Release Candidate 1", což je v podstatě produkt téměř ve finální podobě, který se bude prodávat za 20 USD.

Reklama
 
 
Aktuální články:
Reklama
Program eWay-CRM je praktické CRM řešení integrované přímo do Microsoft Outlooku. Vyzkoušejte Outlook CRM i vy!
 
 
Reklama
 
© 1.PC Revue.cz - všechna práva vyhrazena
ISSN: 1213-080X
© Karel Kilián ml.
Zásady ochrany osobních údajů
Reklama