ZaRohem.cz Pražské metro Test osobnosti CowParade 2004 Praha MHD v ČR
Blog ZaRohem 1.PCRevue.cz Vinárna Na roli (Petřvald) Restaurace Třebovická role kapela Terra Ignota

Reklama
Hlavní stránka
Aktuality
Software
Internet
Hardware
Seriály
Viry
Tipy a triky
Download
Konference
Napište nám
Reklama
Doporučujeme užitečný crm systém od CÍGLER SOFTWARE!
Reklama
Tip na výkonný Macbook Pro 2017. Pořiďte si rychlý notebook s dlouhou výdrží.
21. březen 2001 - Internet

Znáte Fazole.cz?

Tisková zpráva

Náš známý moderátor našeho ještě známějšího pořadu se dnes ptá úspěšného odborníka na fazole, pana Vaňhary: "Dobrý den, Vy prý dokážete s touto populární luštěninou doslova zázraky? ..." Tak takto nějak by mohl probíhat rozhovor, kdyby fazole byly opravdu zeleninou a Jan Vaňhara, duchovní otec projektu Fazole.cz, zelinářem.

Pro uživatele českého Internetu se však situace dramaticky mění. Dnes je pravděpodobnější, že na otázku "Kde mám sehnat fazole?" dostanete odpověď "Surfni na www.xyz.cz, za registraci do jejich databáze máš hned pade!", než aby Vás dotyčný poslal do nejbližšího obchodu s potravinami.

Fazole se dokázaly dostat za neuvěřitelně krátkou dobu provozu z pozice dobrého nápadu na úroveň jednoho z nejnavštěvovanějších a nejpoužívanějších serverů v Čechách. Posuďte sami. Znáte nějaký jiný server, jehož obliba za 10 měsíců provozu dosáhla téměř 7 milionů shlédnutých stran a necelých 60 tisíc UIP (unikátních IP adres) měsíčně (zdroj iAudit, údaje za únor 2001)? Samozřejmě, statistika jsou čísla a navíc na Internetu lze tato čísla různě interpretovat. Přesto, pokud se počty uživatelů českého Internetu odhadují na řádově statisíce a zároveň platí, že jedna UIP představuje 3-10 konkrétních lidí, pak, řečeno marketingovou mluvou, podíl Fazole.cz na internetovém trhu je v řádech desítek procent. Pro doplnění snad jen poslední údaj z iAuditu - v únoru 2001 přesáhl počet návštěv serveru (visits) čtvrt milionu. Ukažte mi podobnou firmu v jiných oborech. Já sám žádnou neznám.

Nechme však promluvit další čísla, tentokrát více konkrétní. V databázi Fazole.cz je registrováno více, než 33 tisíc aktivních uživatelů. Více lidí je snad už jen v databázích "velkých" vyhledávačů. Ty však na rozdíl od fazolí nerozlišují tak striktně aktivní uživatele od lidí, kteří jednou přijdou, zaregistrují se a tím to pro ně končí. U fazolářů, jak se uživatelé s oblibou titulují mezi sebou, jde opravdu pouze o ty, kteří neustále znovu a znovu navštěvují www.fazole.cz, ať už kvůli sbírání a utrácení fazolí, nebo kvůli on-line komunikaci s ostatními přes chat. Právě aktivitě uživatelů vděčí fazole za to, že přes dráty českého Internetu proteklo již přes 20 milionů fazolí v rámci téměř 3 milionů transakcí (počítáno samozřejmě oběma směry).

Skeptici nyní zcela jistě namítnou "Takových raketových startů jsme za poslední dva roky viděli. A kde jsou dneska." Ano, i bleskový start fazolí souvisel s obrovským množstvím práce a nemalými výdaji do propagace a dalšími investicemi. Podařilo se však dosáhnout téměř nemyslitelné věci - cíle v oblasti propagace byly více, než naplněny a přesto je projekt "cash-flow positive". Je to především díky tomu, že mnoho serverů a firem již pochopilo význam a možnosti marketingu via fazole a to i přes významnou "novost" konceptu.

Lidé spjatí s projektem Fazole.cz rozhodně nepatří k těm, kteří by hodlali "usnout na vavřínech" (ó jak božský by to mohl být pocit). Vždyť ve věrnostních systémech některých "kamenných" firem jsou řádově statisíce lidí a navíc, proč se omezovat na český trh, když projektů jako jsou Fazole.cz je po celém světě jako pověstného šafránu. Na druhou stranu, internetový trh je nesmírně rychlý a více, než kde jinde zde platí: "Kdo chvíli stál, už stojí opodál." Jsem pevně přesvědčen, že to zrovna tento projekt nepotká, i přes obecně "blbou" náladu mezi internetovými investory.

Reklama
 
 
Aktuální články:
Reklama
Program eWay-CRM je praktické CRM řešení integrované přímo do Microsoft Outlooku. Vyzkoušejte Outlook CRM i vy!
 
 
Reklama
 
© 1.PC Revue.cz - všechna práva vyhrazena
ISSN: 1213-080X
© Karel Kilián ml.
Zásady ochrany osobních údajů
Reklama