ZaRohem.cz Pražské metro Test osobnosti CowParade 2004 Praha MHD v ČR
Blog ZaRohem 1.PCRevue.cz Vinárna Na roli (Petřvald) Restaurace Třebovická role kapela Terra Ignota

Reklama
Hlavní stránka
Aktuality
Software
Internet
Hardware
Seriály
Viry
Tipy a triky
Download
Konference
Napište nám
Reklama
Doporučujeme užitečný crm systém od CÍGLER SOFTWARE!
Reklama
Tip na výkonný Macbook Pro 2017. Pořiďte si rychlý notebook s dlouhou výdrží.
24. říjen 2000 - Internet

Já už nechci žádný další namyšlený portál!

Zatímco ve Spojených státech je velkých portálů vzhledem k celkovému počtu webů málo, u nás se objevují stále další a další. Vypadá to, že za chvíli bude český Internet plný portálů a nikdo nebude provozovat oborově zaměřené servery. V poslední době jsou portály doménou poskytovatelů internetového připojení - svůj portálek má VOLny, ukázkou naprosto odfláknutého portálu je Redbox s nímž přišel Contactel a aby toho nebylo málo, splácala internetová divize Českého Telecomu IOL nepříliš úspěšné servery Trafika a Zmije, ke kterým přidala několik rozšíření a rázem tu byl Quick. Posledním, kdo zatím ze "zadarmových" providerů v této oblasti zaostával, byl World OnLine (to, co bylo na jeho stránkách předtím, lze portálem nazvat jen při hodně velké dávce fantazie), ovšem i ten nyní přichází s portálovými službami.

Podobně jako u konkurence nabízí i WOL přístup k e-mailové schránce skrze webové rozhraní, vyhledávač a podobně jako například u Centra nechybí chat. Jedinou odlišností, kterou tento web vybočuje z řady, je služba WorldCall umožňující telefonování přes Internet z počítače za mnohem přijatelnější ceny, než v případě použití klasického telefonu.

Tiskové prohlášení vydané k příležitosti zahájení provozu čtyř nových rozšíření zní, jak bývá u portálů zvykem, poněkud namyšleně - o vyhledávači WorldSearch se zde například píše "...je největší a nejrychlejší nástroj pro vyhledávání v síti Internet...." Snaží se tím World OnLine zpochybnit zcela jednoznačnou pozici největšího vyhledávače Google? Spíše se stalo módou ukazovat, jak je ten který server lepší než všechny ostatní bez ohledu na to, zda se toto tvrzení zakládá na pravdě. Společnost, která takový server provozuje, si patrně neuvědomuje, že podobná tvrzení mohou velmi negativně ovlivnit názor veřejnosti na danou službu. Co se mne týče, je mi mnohem sympatičtější Seznam než například Centrum, které vstupovalo na Internet s tím, že do roka bude v návštěvnosti na první příčce. Jak můžete sami zjistit z výsledků iAuditu, nestačilo za více než rok dosáhnout výše, než na bronz (ne, že by tento výsledek nebyl na tak mladý server dobrý, ovšem slibovaná porážka Seznamu se jaksi ztratila v mlze...). Komentovat výrok pana Naveeda Gilla, generálního ředitele World OnLine, který řekl "Tyto nové služby jsou dalším významným posunem v přeměně portálu World Online na nejhodnotnější portál českého Internetu," snad ani není potřeba. Hodnocení "hodnotnosti" portálu je čistě subjektivní záležitost uživatelů a stejně jako neexistuje nejkrásnější dívka na světě (může se líbit největšímu počtu mužů, ale najde se celá řada jiných, kterým se líbit nebude), nemůže existovat "nejhodnotnější portál".

Ono je vůbec otázkou, zda český Internet potřebuje tolik portálů. Z praktického hlediska je tento typ serverů určen především pro začínající uživatele, kteří ještě na světové Síti nenalezli vlastní zdroje informací a služeb, nebo pro ty, kterým nevadí, že jsou jim předkládány zprávy pouze z vybraných zdrojů. Z komerčního hlediska by teoreticky neměly mít portály šanci na výrazný zisk, neboť inzerenti dnes požadují co možná nejpřesnější zacílení svých reklamních kampaní, takže pro inzerci volí oborově specializované servery. O tom, že reklamní proužek doporučující návštěvu stránek antivirové firmy získá větší počet kliknutí na stránkách věnovaným virům a antivirům, než když se zobrazí zcela náhodnému návštěvníkovi portálu, který mnohdy ani neví, co to vlastně je virus, nelze pochybovat.

Stavění portálů se stalo jakousi módou, podobně jako se nedávno staly módou počítače iMac v provedení z průhledných plastů. Zákazníci byli nadšení netradičním vzřením a proto řada výrobců klasických "pécéček" začala nabízet "průhledný" hardware. Zpočátku to možná bylo zajímavé, ale najde se jistě řada uživatelů (včetně mne), kterým se při pohledu na průhledné krabice, myši, klávesnice a nevím co ještě dělá nevolno. Staré přísloví říká "dobrého po málu". Opravdu dobrý český portál zatím nemáme - snad se ho jednou dočkáme a místo siláckých řečiček o NEJ NEJ NEJ budou mluvit fakta a kvalita služeb.

Reklama
 
 
Aktuální články:
Reklama
Program eWay-CRM je praktické CRM řešení integrované přímo do Microsoft Outlooku.
 
 
Reklama
 
© 1.PC Revue.cz - všechna práva vyhrazena
ISSN: 1213-080X
© Karel Kilián ml.
Zásady ochrany osobních údajů
Reklama