ZaRohem.cz Pražské metro Test osobnosti CowParade 2004 Praha MHD v ČR
Blog ZaRohem 1.PCRevue.cz Vinárna Na roli (Petřvald) Restaurace Třebovická role kapela Terra Ignota

Reklama
Hlavní stránka
Aktuality
Software
Internet
Hardware
Seriály
Viry
Tipy a triky
Download
Konference
Napište nám
Reklama
Doporučujeme užitečný crm systém od CÍGLER SOFTWARE!
17. květen 2002 - Aktuality - Karel Kilián ml.

Opravdu dává Český Telecom něco zadarmo?

Český Telecom přišel pro letošní prázdniny s relativně nečekanou nabídkou, jejímž hlavním motivem je slogan O letošních prázdninách se při surfování dívat na hodinky určitě nemusíte. Zaplaťte půlku a druhou dostanete zadarmo! Zda se opravdu nemusíte dívat na hodinky a jestli dostanete "polovinu zadarmo" se pokusíme odhalit v tomto článku.

Nejprve tedy jak zmíněná nabídka vypadá: jedná se o dva "balíčky" - červencový a srpnový. Jeden i druhý si můžete objednat vždy do 20. dne předcházejícího měsíce (tedy do 20.6. respektive 20.7.). Každý balíček má dvě varianty nazvané 10+10 a 20+20.

  • Balíček 10+10 přijde na 180 Kč a za tuto sumu budete moci surfovat po Internetu 20 hodin.
  • Balíček 20+20 vás bude stát 360 Kč, za které lze na Internetu strávit 40 hodin.
Veškerý čas nad předplacený kredit je účtován podle standardních tarifů toho kterého programu.

Nebyla by to ale "velká žlutá," aby nepřipravila nějaké ALE. V tomto případě je prvním důležitý faktem, že kredit lze spotřebovávat pouze mimo špičku (tedy ve všední dny od 18.00 do 6.00, o víkendech a státních svátcích) a můžete si jej přikoupit pouze k programům Home Standard, Home Maxi, Home Maxi Plus, Home Internet a pro všechny cenové programy ISDN2 (nikoli tedy k tarifu Home Mini).

Nyní se pojďme podívat na to, zda jsou skutečně nabízené balíčky tak výhodné, jak tvrdí Český Telecom. Porovnáme ceny, které byste museli zaplatit s patrně nejčastějším programem Home Standard a ceny při zakoupení balíčků.

Pro jistotu si připomeňme, jak je tarif Home Standard tarifikovaný: mimo špičku zaplatíte v prvních deseti minutách 0,55 Kč za minutu a za každou následující minutu 0,25 Kč.

Pokud se budete připojovat každý večer na deset minut (například jen stahujete maily), spotřebujete celkem 310 minut a v tarifu Standard zaplatíte 170,50 Kč. Pro vás se tedy ani jeden z balíčků nevyplatí.

O něco jiná je situace při každodenním připojení na 30 minut - celkem je to 930 minut čili 15,5 hodiny. V tarifu Standard byste za tento čas zaplatili 325,50 Kč. Tady se jednoznačně vyplatí investovat do balíčku 10+10, který vás přijde na 180 Kč a budete moci být na Internetu o celé 4,5 hodiny déle. Za úvahu stojí i balíček 20+20, který proti tarifu Standard přijde jen o necelých 35 Kč dráž a na Internetu s ním můžete strávit podstatně více času.

Jestliže trávíte na Internetu hodinu denně - měsíčně tedy 1860 minut (31 hodin), zaplatíte v běžném tarifu 558,- Kč. To už je výrazně více, než balíček 20+20, který vás přijde na 360,- Kč a za tuto sumu budete moci trávit měsíčně na Síti o 9 hodin více.

Surfařům, kteří stráví za měsíc na Internetu přes 40 hodin se pak jednoznačně vyplatí balíček 20+20, který jim každý měsíc ušetří (počítáno pro 1 hodinu a 17 minut denně za kterou byste měsíčně zaplatili 689,75 Kč) necelých 330,- Kč.

Jestliže Internet používáte ještě více, pak se samozřejmě veškerý čas nad "balíčkový kredit" počítá podle standardních sazeb, nicméně i pro vás může být úspora poměrně zajímavá. Tvrzení, že v létě můžete surfovat za polovinu je ale pro internetové závisláky spíše reklamním sloganem a za zcela pravdivé a přesné by ho bylo možné považovat jen tehdy, snížil-li by ČT tarify na poloviční ceny.

Pokud chcete výskat nad dobrodiním našeho zatím dominujícího operátora, nenechávejte se svým radostným jásotem unášet příliš dlouho a zapátrejte třeba po tom, kolik stojí telefonické připojení v jiných státech. Samozřejmě jestliže máte možnost připojení přes UPC, pak se asi "letním balíčkům" pouze pousmějete, protože při vaší konektivitě se skutečně na hodinky ani na nic jiného dívat nemusíte....

Další informace naleznete na http://www.ct.cz/sluzby_home/internet/letni_surfovani_za_polovinu.php

Reklama
 
 
Aktuální články:
Reklama
Program eWay-CRM je praktické CRM řešení integrované přímo do Microsoft Outlooku.
 
 
Reklama
 
© 1.PC Revue.cz - všechna práva vyhrazena
ISSN: 1213-080X
© Karel Kilián ml.
Zásady ochrany osobních údajů
Reklama