ZaRohem.cz Pražské metro Test osobnosti CowParade 2004 Praha MHD v ČR
Blog ZaRohem 1.PCRevue.cz Vinárna Na roli (Petřvald) Restaurace Třebovická role kapela Terra Ignota

Reklama
Hlavní stránka
Aktuality
Software
Internet
Hardware
Seriály
Viry
Tipy a triky
Download
Konference
Napište nám
Reklama
Doporučujeme užitečný crm systém od CÍGLER SOFTWARE!
Reklama
Tip na výkonný Macbook Pro 2017. Pořiďte si rychlý notebook s dlouhou výdrží.
14. prosinec 2001 - Aktuality

Kam kráčí Miss Internet

V úterý 11. prosince proběhlo vyhlášení šestého ročníku soutěže Miss Internet. Podle regulí (a oznámení v tiskové zprávě) by kritérii pro volbu vítězky měla být ze 40% krása, z dalších 40% znalost Internetu a zbývajících 20% připadá na sympatie. V jiné tiskové zprávě vydané na počátku října tohoto roku se dokonce píše "Vedle fyzické krásy je hodnocena především krása duševní a schopnost práce s Internetem." (opravdu "především"?)

Jaká je realita? Myslím, že poněkud jiná. V naprosté většině případů jsou prezentační stránky uchazeček složeny z fotogalerií, ze kterých se toho o znalostech Internetu o sympatičnosti či duševní kráse té které uchazečky případný návštěvník nebo porotce mnoho nedozví (samozřejmě existují výjimky, které na svých webech prezentovaly i něco více, co vypovídalo o jejich osobnosti). Skoro by se dalo předpokládat, že mnohé z kandidátek si v soutěži realizují svou touhu stát se modelkou a považují ji pravděpodobně za jakýsi "start-up-point".

Dalším bodem jsou samotné schopnosti a znalosti dívek v oblasti Internetu. Na vizitce prezentující kandidátku musela každá dívka uvést svůj podíl na tvorbě webových stránek, přičemž toto číslo kolísalo od 100% níže. Některé kandidátky neměly vlastní web vůbec (žádná z nich se ovšem nedostala do finále, neboť vytvoření vlastního webu je jednou z podmínek soutěže), takže samozřejmě vyvstává otázka, co má taková uchazečka o titul Miss Internet s Internetem vlastně společného. Domnívám se, že ve finále by měl být kladen výrazně vyšší důraz na to, zda je ta která soutěžící schopna vytvořit alespoň jednoduchou webovou stránku, neboť uváděné číslo vyjadřující podíl na vytvoření webu může ale nemusí být pravdivé. Patrně nejideálnější by bylo, kdyby kandidátky musely živě vysvětlit jakým způsobem své stránky vytvářely, co, jak a proč funguje atd.. Kvalita webových prezentací jednotlivých kandidátek byla taktéž velice kolísavá počínaje vysloveně amatérskými stránkami přes pokusy ve vizuálních editorech typu FrontPage a konče skutečně profesionálně zpracovanými sajty s pěkným designem.

Letošní ročník byl jistou ukázkou, která podle mnoha zdrojů naznačuje, jakým směrem se tato soutěž ubírá. Narozdíl od předcházejících ročníků se totiž nepodařilo sehnat údajných 300 000 korun na uspořádání veřejného finále, takže celá soutěž probíhala skrze Internet. Vzhledem k poměrně dobré podpoře tohoto klání v uplynulých letech se dá předpokládat, že na tuto skutečnost mohly mít vliv následující okolnosti:

  • skandálky a aféry, které sice na jednu stranu zvyšovaly mediální popularitu soutěže, ovšem výrazně se dotkly jejího kreditu coby profesionálně organizovaného klání. Z mnoha aférek jmenujme například:
    • Poněkud parodizující kandidaturu Bohumily Kulichové, kterou ovšem nemohli provozovatelé nijak ovlivnit. Již sama kvalita webové prezentace této slečny, jak po technické stránce, tak po stránce obsahové, o čemsi svědčí a doufejme, že v příštích ročnících bude podobných kandidatur co nejméně.
    • Odvolání jedné soutěžící z důvodu vystavení pornograficky laděných fotografií na webových stránkách. Zde vyvstávaly především otázky co je a co už není pornografie a proč tato tematika nebyla dostatečně přesně zakotvena v regulích, při jejichž vytváření se nesporně bylo možné inspirovat pravidly zavedených soutěží jako je Miss České Republiky. Perličkou celé aférky bylo, když se ukázalo, že zmiňovaná soutěžící pojmenovaná jako Kateřina Michálková je ve skutečnosti americká pornoherečka Gabriella Williams.
    • Aféra kolem agentury Nova Models, která ovlivnila ročník 2000. Jednalo se o to, že podmínkou účasti v soutěži bylo podepsání modelingové smlouvy, přičemž (díkybohu) ne všechny soutěžící si přály být modelkami. Z tohoto záměru nakonec díky medializaci sešlo, leč na soutěži to zanechalo nezapomenutelnou kaňku.
    Dá se předpokládat, že mnozí z potenciálních sponzorů ustoupili ze svého záměru právě kvůli obavám o negativní reklamu.

  • marketing a propagace soutěže. Již v rozhovoru uveřejněném na Živě 1. prosince loňského roku (viz http://www.zive.cz/H/Businessmagazin/Ar.asp?ARI=22022&CAI=2033 ) poznamenal ředitel a duchovní otec celé soutěže Jan Fikáček "Chtělo by to větší profesionalitu. Toho lze ale těžko dosáhnout, když plat celého organizačního týmu za loňský rok činil 0 Kč. Prostě je soutěž amatérská a je nutné to tak brát." Neodpustím si poznámku, že soutěž, která se deklaruje tímto způsobem, by přeci jen zasloužila více profesionality, protože zejména letošní ročník je ukázkou, kam až lze s amatérismem zajít.
Snad se situace zlepší, neboť v tiskové zprávě vydané u příležitosti oznámení vítězek letošního ročníku se říká "Již nyní je sjednána spolupráce se skupinou společností InterBIS, která zajistí úspěšné pokračování soutěže i v příštích letech." Bylo by na místě, aby se Miss Internet posunula alespoň o kousek dále, chce-li si udržet svou (zatím klesající) prestiž. Kritika přichází z mnoha stran a například Tomáš Holčík, šéfredaktor Živě.cz, zakončil informaci o letošním ročníku poněkud sarkasticky leč výstižně slovy "Letošní ročník MISS INTERNET 2001 v sobě nese pachuť improvizace a zanedbatelného významu... ...Pochopitelně je co vylepšovat, věcí na zhoršování totiž už moc nezbývá."

Kontroverzní, leč zajímavý a do jisté míry pravdivý pohled obecně na všechny soutěže miss přinesl jeden ze čtenářů v diskuzi na Živě koncem října 2000 "Proč se pořád dokola pořádají nějaké soutěže? Není to kvůli dokazování nějakých schopností. Hlavní krédem je zase ukojení mužských choutek a nemusím na to finále ani chodit, abych si byl jist, kdo to vyhraje. Jako obvykle to bude ta nejkrásnější, nebo aby to nebylo podezřelé tak ta druhá nejkrásnější. Nic víc, nic míň, každý si příjde na své..."

Nezbývá než doufat, že příští ročníky této soutěže, budou-li nějaké, budou jednak profesionálnější a druhak budou ještě o něco méně preferovat fyzickou krásu, neboť klání založených na této bázi existuje v Česku dost a dost. Právě na výjimečnosti přístupu by Miss Internet mohla vybudovat své renomé. Snad tomu tak v budoucnosti bude.

Článek byl zaslán k vyjádření řediteli soutěže Miss Internet Janu Fikáčkovi. Jeho stanovisko samozřejmě zveřejníme na našem serveru.

Reklama
 
 
Aktuální články:
Reklama
Program eWay-CRM je praktické CRM řešení integrované přímo do Microsoft Outlooku.
 
 
Reklama
 
© 1.PC Revue.cz - všechna práva vyhrazena
ISSN: 1213-080X
© Karel Kilián ml.
Zásady ochrany osobních údajů
Reklama