ZaRohem.cz Pražské metro Test osobnosti CowParade 2004 Praha MHD v ČR
Blog ZaRohem 1.PCRevue.cz Vinárna Na roli (Petřvald) Restaurace Třebovická role kapela Terra Ignota

Reklama
Hlavní stránka
Aktuality
Software
Internet
Hardware
Seriály
Viry
Tipy a triky
Download
Konference
Napište nám
Reklama
Doporučujeme užitečný crm systém od CÍGLER SOFTWARE!
Reklama
Tip na výkonný Macbook Pro 2017. Pořiďte si rychlý notebook s dlouhou výdrží.
23. říjen 2000 - Aktuality

Internet přes kabel bude skoro dvakrát dražší

Když v Praze přišla společnost DattelKabel s nabídkou připojení k Internetu rychlostí 64 kbps bez omezení objemu přenesených dat za pouhých 499,- Kč, vyvolala takřka davové šílenství. Zákazníci, kteří měli to štěstí, že ze zdi jejich příbytku vykukovala zásuvka od "Datla" zavalili společnost žádostmi o připojení (které pak nestihla vyřizovat), zbývající více či méně nahlas nadávali na to, že jejich okolí okupuje neschopnější kabelovka, která sice při svém zavádění Internet slibovala, ovšem skutečnost byla od oněch slibů diametrálně odlišná - KabelNet i KabelPlus prostě Internet přes rozvody kabelové televize nezavedl.

Pak se objevila společnost UPC, jež postupně koupila všechny kabelové televize a na tiskové konferenci, kromě jiného, přislíbila i brzké zavádění Internetu. Pro mnohé zákazníky se tak začalo blýskat na lepší časy a očekávalo se, že UPC bude investovat do dalšího rozvoje kabelových televizí. Brzy ale následovala studená sprcha, která svlažila především nadšení nejen těch, kdo již byli připojeni u původního Dattelu, ale i těch, kteří žili v iluzi, že možná ještě před Štědrým dnem budou moci surfovat ve dne v noci za pouhou pětistovku měsíčně. UPC totiž začala velice nepopulárním krokem - zdražením všech služeb a to rozhodně ne jen tak o nějaké to procentíčko, ale rovnou na dvojnásobek původních cen. Za připojení linkou schopnou přenést za vteřinu 64 kb tak zákazníci zaplatí rovných 980,- Kč, což již pro některé není cena z kategorie "za hubičku" a zejména pro rodiny s dětmi, jež by přístup k Internetu potřebovaly nejvíce, může být tato suma neúnosná. UPC tento krok zdůvodňuje nereálnými cenami, které DattelKabel údajně nasadil proto, aby získal co nejvíce klientů a zvýšil tak hodnotu firmy.

Místo očekávaného sjednocení postupu zavádění Internetu a investic do infrastruktury získali zákazníci vstupem společnosti UPC pouze další monopol, který si teď může diktovat ceny stejně jako Český Telecom, neboť nemá na celém území hlavního města (a nejen tam) prakticky vůbec žádnou konkurenci. Nakonec si tedy (v případě, že UPC nepřipraví k Novému roku další balíček zdražení) budete moci vybrat, zda nasypete peníze za připojení k Internetu monopolu číslo jedna (Českému Telecomu) nebo monopolu číslo dvě (UPC). Co jsem tak slyšel od některých svých kolegů a známých (a co také potvrzují diskusní fóra Mistralu), připojení přes kabelovou televizi není na mnoha místech dostačující a často je lepší využít klasického komutovaného připojení přes jakž takž stabilní telefonní linku. Pokud bych si měl vybrat, asi bych radši volil kapsu Českého Telecomu - když pro nic jiného, tak alespoň proto, že je český...

Reklama
 
 
Aktuální články:
Reklama
Program eWay-CRM je praktické CRM řešení integrované přímo do Microsoft Outlooku. Vyzkoušejte Outlook CRM i vy!
 
 
Reklama
 
© 1.PC Revue.cz - všechna práva vyhrazena
ISSN: 1213-080X
© Karel Kilián ml.
Zásady ochrany osobních údajů
Reklama